Avond trainingen voorjaar

Avond trainingen voorjaar

Dag Niveau Dames / Heren Trainer
Maandag Niveau 2 – lichtgevorderd Dames Wouter
Dinsdag Niveau 3-4 – gevorderd Dames Wouter
Woensdag Niveau 3 – gevorderd Dames Lex
Donderdag Niveau 3-4 – (ver)gevorderd) Heren Olaf

Aanvang is in week maandag 29 maart 2020, 10x trainen (groep Dames 2 is 6x trainen)

Niveau 2-dames: je hebt één of al enkele jaren een racefiets en je beschikt over een redelijke conditie. Je fietst in de zomer 1 tot 2 keer per week maar je wilt je fietsconditie verbeteren en die langere toertocht (80-100km) ook wel eens rijden. De kruis snelheid op het vlakke ligt tussen de 24-27 km/uur.

KOSTEN: € 75,- (6x trainen)

Niveau 3 dames: je hebt een goeie basisconditie en je rijdt langere afstanden in de zomer (80 – 125 km). De kruis snelheid op het vlakke ligt tussen de 27-30 km/uur.

Niveau 3-4 heren: je hebt een bovengemiddelde basisconditie en je wilt graag op hogere intensiteiten trainen. Je rijdt langere afstanden, toertochten of cyclo’s (125+ km). De kruis snelheid op het vlakke ligt tussen de 28-32 (dames) en 30-34 (heren) km/uur.

Niveau 4 Dames: je hebt een bovengemiddelde basisconditie en je wilt graag wat intensiever trainen. Je rijdt langere afstanden, toertochten of cyclo’s (100+ km). De kruis snelheid op het vlakke ligt tussen de 29-32 km/uur.

KOSTEN: € 106,- (early bird: geldig tot 31 januari 2020, daarna € 115,-)

https://www.youtube.com/watch?v=eOUUNrXDyI

Opzet trainingen

Elke training begint met een warming-up, waarin het lichaam klaar gestoomd wordt voor de inspanning in het specifieke deel. In dat deel van de training vindt de echte inspanning plaats. Er worden verschillende soorten intervaltrainingen gedaan, maar er kan ook getraind worden op klimvermogen. Daarnaast worden er andere specifieke technieken geoefend.

De training wordt afgesloten met een cooling-down. In dit laatste deel van de training zakt de lichaamstemperatuur weer naar het normale niveau en worden de afvalstoffen afgevoerd. Een cooling down is noodzakelijk voor een optimaal herstel van de spieren.

In het vroege seizoen starten we om 18.30 uur. Zodra de dagen gaan lengen, verschuift de starttijd naar 19.00 uur. De startlocaties kunnen verschillen per trainingsrit. Er wordt gestart bij het parkeerterrein bij Dalto, of bij Hotel Bergse Bossen aan de Traay, beide in Driebergen.

Wekelijks lees je via de mail wat er in de eerstvolgende training aan bod komt. Het gaat dan om doel, inhoud, tips en mogelijk al de route. Zet nu alvast de trainingsdata in je agenda!

Hoe vaak trainen
De trainingen zijn een aanzet voor verdere trainingen in de week. Het verdient dan ook aanbeveling om meerdere malen per week te trainen. Zou je het lichaam te veel rust geven, dan gaat het effect van de training verloren. Hoe vaak je gaat trainen hangt af van het doel; hoe lang je gaat trainen hangt af van de beschikbare tijd (afhankelijk van werk bv.) én natuurlijk ook van het doel waar je voor traint. Het verdient de voorkeur om trainingen niet in kilometers uit te drukken, maar in tijd.

KOSTEN: € 106,- (early bird: geldig tot 31 januari 2020, daarna € 115,-))


AANMELDEN